torsdag 26 november 2009

Tidsoptimist...

Jag blir helt och hållet tokig!
Idag hade jag tid på röntgen. Efter åtskilliga veckor skulle jag äntligen få komma dit och röntga höger hand och handled som jag haft problem med i snart två månader. Jag tillhör kategorin människor som verkligen HATAR att komma för sent och än värre blir det när jag ska någonstans jag aldrig varit förut. Då vill jag verkligen vara ute i god tid så att jag inte kommer försent och har tid på mig att ta reda på vart jag ska och hur jag ska ta mig dit. Min make är tvärt om, han tror på något outgrundligt sätt att han alltid har tio minuter tillgodo... även om han redan är sen. Självklart kom han hem alderles för sent idag för att ta barnen och jag blev mega-sen till sjukhuset. Jag blir så ARG, jag blir SKOGSTOKIG, jag blir GGGAAAARR! Kan någon, vem som helst, tala om för mig hur jag ska göra för att få min älskade make att förstå att han måste lära sig att passa tiden. Jag blir totalt galen på honom för jag tycker faktiskt att det är brist på respekt att komma försent. Suck. Nej, jag visste vad jag gav mig in i när jag gifte mig med honom men jag trodde att hans lilla ovana skulle försvinna när han väl förstod hur viktigt det var för mig att man skall komma i tid när man bestämt något. Jag menar inte att det är kris och panik när man kommer 10 minuter försent till middagen hos mamma eller att världen går under om man stämmer träff med maken på stan och han blir en kvart sen. Men jag menar att det är brist på respekt när man har en viktig tid på, till exempel sjukhuset, en tid att passa i skolan eller jobbet eller en tid på en restaurang eller biograf. Jag tycker att det är brist på respekt för de andra som faktiskt kommit i tid och för den som arrangerat det hela, vad det nu må vara.
Suck, jag vet inte vad jag ska göra för att få honom att förstå. Jag undrar om jag är den enda som har detta problemet. Är det en manlig sak det här med tid eller??? Hmmmm, jag får nog fundera lite på det tror jag...
Tills dess får jag jobba hårdare på mitt motto...
Be strong, be powerful and be beautyful. Be a bitch;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar