måndag 30 november 2009

Jaha... sa nån spa?!

Okej, en spa-recension får det bli denna gång... Vet bara inte vart jag ska börja. Vi kanske kan börja med plats för den är enkel: Tylösand-spa på Tylöhus. Detta ska vara ett lyxigt och välrennomerat spa och det enda jag kan säga är: Jaha?
Jag är inte imponerad. Rummen var små, relativt rena men badrummet var katastrof. Gamla tvålrester inne i duschen och kabindörrarna var belagda med kalk och tvålrester. Trist, trist, trist. Maten var hyfsad. Det var sill och potatis, kallskuret och varmt. Dessutom ett gottebord med många goda praliner och de mer traditionella sakerna som pepparkakor och klenätter. Dock var det kallskurna halvljummet och det varma var halvkallt. Inga stående ovationer alltså men visst, inte uselt heller. Behandlingen dock, Lyxkuren Tylösand hette den visst, var klart godkänd. Terapeuten visste vad hon gjorde och man använder förstklassiga produkter det enda jag kan kommentera om detta är att jag tycker att det var lite dyrt. Samma behandling på annat hotell kostar tvåhundra kronor mindre, så tja... Jag hade personligen förvätat mig mer av totalupplevelsen, vi snackar ändå Gessle-hotell:(. Nej, jag är inte imponerad och av fem vattendroppar totalt kan jag endast ge en hyfsad trea.
Sällskapet var dock över förväntan:), kunde inte vara annat eftersom jag var där med släkten. Tack kusiner, mostrar, mamma och syster för en riktigt trevlig helg och vi har redan bestämt att detta blir en årlig tradition. Nästa spa-recension kommer följdaktligen om ett år eller så:)
Tills vi hörs igen bjuder jag er farväl;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar