lördag 21 november 2009

Besviken

Hur besviken är inte jag just nu. Jag är, förutom besviken, sårad och arg, även förbannat ilsk!!! Dessutom är jag nybliven bloggare och inser att jag kommer få ännu mer vatten på min kvarn och förhoppningsvis driva er från vettet på kuppen. Jag är trött på att alltid vara den som ger, ger, ger. Jag försöker fixa så att alla kan vara nöjda, tycka om situationen, trivas med tillvaron och må bra... Men jag får inget tack och inget annat tillbaka heller för den delen.
Jag vet att generositet ska bygga på att ge... det är det som generositet går ut på... men vem faaan orkar ge hela tiden???? Jag bara undrar? Jag har gjort det i hela mitt liv och nu är jag sååååå innerligt trött på det. Från och med nu skall jag bara ge till dem som förtjänar det, till dem som verkligen behöver det, till dem som vekligen kan göra något med de positiva energier de får. Jag tänker inte ge en förbannad droppe till dem som bara rycker på axlarna och säger "Tja, jag vet inte"...."nja, jag kan inte idag" Må de brinna i helvetet. Det inkluderar vissa familjära partier som helt enkelt visat att allt annat är viktigare än jag.
Jag säger inte att jag är en sådan person som skiter i familjebanden eller vänskap men jag säger att det är slut på MR NICE GUY... eller girl i mitt fall...
En gång i tiden kallades jag för bitch av mina vänner och jag bar det namnet med stolthet, det är dags att reclaim detta namn/idag skällsord och stå för det som är du.
Vare sig du är en ung kvinna i skolan, en dubbelarbetande mamma i 30+ åldern eller en mogen och medveten kvinna med stabilitet i ditt liv, det är dags för oss att reclaim vårat riktiga namn och bära det med stolthet. Bitch är inget skällsord för mig, det är ett ord som symboliserar styrka, självständighet och kvinnlighet. Ersätt gärna kvinnlighet med feminism om du vill men gör det på rätt sätt.
Be strong.
Be powerful and be beautyful.
Be a bitch;)
Love yá. Sezza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar