måndag 23 november 2009

Jul,.. jul...

Ja snart är det jul igen. Har precis haft en diskussion med min make om julklappar till barnen. Vi har i år enats om att ta det lite lugnt med klapparna. Förra julen satt Sebastian och öppnade den ena julklappen efter den andra bara för att titta på den, säga tack, slänga den på julklappsberget och öppna nästa. Då känns det faktiskt inte roligt att ge julklappar.
Så i år bestämde vi oss för att dra ner lite på det och ge dem julklappar som de verkligen vill ha men inte lika många klappar. Jag har, i vanlig ordning handlat en del till dem och det finns nu inte så mycket utrymme kvar prismässigt. DÅ kommer min make på att han ska köpa det, han ska fixa en sådan, köpa den och så hade han lovat Samuel att kanske köpa en sådan.... SAY WHAT!!! Varför i hela fridens namn ska vi köpa en massa saker när vi gemensamt beslutat att INTE köpa en massa saker?! Jag förstår inte riktigt hur han resonerar. Dessutom är det ju så att vår äldsta som fyller år ett par månader efter jul så min tanke var ju att det han inte får i julklapp kan han få i födelsedagspresent... eller ska vi köpa en massa nya saker då? Jag blir så trött ibland.
Nu får vi nog ta ett snack till när det gäller detta med julklappar tror jag.
En annan sak när det gäller julklappar som jag dock gillar är att vi vuxna alltid köpt en allmän present som läggs i en hög och sedan drar man vem som får vilken paket. Dock har det varit lite svårt att hitta någon bra julklapp som kunnat passa till både en man och en kvinna, därför har vi förändrat denna traditionen lite. Nu kör vi på the american way... vi kör alltså med en "secret santa". Alla skriver sitt namn på en lapp, lägger i en skål och sedan drar varje person en lapp. Då vet man ju vem man ska handla till, men du vet ju inte vem som handlar till dig. På detta sätt blir det lite hemligt men du har ändå möjlighet att köpa en riktigt personlig present. Perfect:)
Så varsågod julen... I´m ready!
Och kom ihåg
Be strong, be powerful and be beautyful... Be a bitch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar